Snel zoeken


Uitgebreid zoeken

Pinda's volwaardige component in vegetarische gerechten

Steeds meer mensen kiezen ervoor af toe eens een dagje geen vlees te eten. Omdat ze dat gezonder vinden, of gewoon omdat ze een vegetarische maaltijd lekker vinden. Wel is het van belang dat je erop let dat je alle voedingsstoffen binnenkrijgt. Wie pinda's gebruikt in z'n vegetarische maaltijd zorgt voor een volwaardig alternatief!Wie op z'n gezondheid let, let op wat hij eet. We letten erop dat we voldoende vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen binnenkrijgen en dat we niet te vet eten. Wie ook nog let op het soort vet dat hij eet, doet het helemaal goed. Goede vetten zijn onverzadigd. Die zijn goed voor hart- en bloedvaten. Onverzadigde vetten verlagen het slechte cholesterolgehalte in het bloed en verhogen het goede. Pinda's en pindaproducten bevatten veel van die onverzadigde vetten.Af en toe een vegetarisch dagje is een prima manier om de vetten in balans te houden. Er is zoveel lekkers te maken met groenten, pasta's, noten en peulvruchten dat je het stukje vlees niet eens mist. Wel is het van belang dat je extra aandacht besteedt aan de voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Datje bijvoorbeeld zorgt voor voldoende eiwitten. Eiwitten zijn van essentieel belang voor groei en herstel van ons lichaam. We maken zelf eiwitten aan uit aminozuren uit onze voeding. Pinda's bevatten alle essentiŽle aminozuren. Wanneer ze samen met andere eiwitbronnen worden gebruikt, zoals bijvoorbeeld granen of peulvruchten, bieden ze dezelfde kwaliteit als dierlijke eiwitten.Naast eiwitten bevatten pinda's voedingsvezel, vitamine E, veel B vitamines, foliumzuur en de mineralen koper, magnesium, fosfor, selenium, zink en kalium. Met pinda's kun je de meest veelzijdige vegetarische gerechten maken. Wat dacht je van salades, groentenstoofschotels. of pasta's? Klik hier voor recept

Uw stem telt!

Hoe vaak bezoekt u onze website?

Getting poll results. Please wait...
 
 


Copyright © 2003 - 2008, All Rights Reserved.